En av Sveriges största fondbolag behövde med kort tidsplan hitta en ny lösning för direktkundernas online-handel. LeanOn fick uppdraget att utveckla den nya onlinetjänsten, som skulle vara helt klar för skarp drift vid årsskiftet 2017.

Time-to-market var centralt för att bibehålla en hög servicenivå gentemot fondägarna och med hjälp av LISA lyckades vi sjösätta systemet på bara 4 månader från beställning.

Kennet Lövgren, projektansvarig LeanOn

Fondbolagets storlek och starka varumärke innebar att kraven var mycket höga vad gäller såväl funktionalitet och pålitlighet som användarvänlighet och utseende. Med online-plattformen LISA kunde LeanOn erbjuda en produkt som är mogen och väl beprövad men samtidigt fullt modern vad gäller mobilitet, säkerhet, skalbarhet, funktioner för in- och utbetalningar, back-office, KYC, single-sign-on och integrationer med andra system. Ett överskådligt och intuitivt gränssnitt gör det enkelt för kunderna att handla och se hur deras depå utvecklas. White Label-stöd ger även en sömlös upplevelse av att vara på fondbolagets egen webb även när man är inne på LISA-plattformen.

LeanOn fick mycket bra referenser från sina tidigare kunder och vi kände oss väldigt komfortabla med att ta hjälp av LeanOn för att etablera vår nya onlinetjänst.

Beställare hos kunden